Předpisy

§ 1. Definice

Kdykoli se v těchto předpisech odkazuje na:

    1. “Jednací řád”– se rozumí tento jednací řád;
    2. “Zásady ochrany osobních údajů” znamenají zásady ochrany osobních údajů prodávajícího, které jsou k dispozici v internetovém obchodě na záložce Zásady ochrany osobních údajů;
    3. “Online obchod” – se rozumí internetový obchod umístěný na adrese https://livingease.cz, včetně jeho dílčích stránek;

  1. “Prodejce” – znamená Wise Web Solution Karol Dworniczak se sídlem v Krasnystawye, ul. Matysiaka 7 22-300 Krasnystaw NIP (identifikační číslo daňového poplatníka): 5641772420 a REGON (číslo obchodního rejstříku): 381562725.
  2. “Zákaznický servis” nebo“BOK” – rozumí se jím část organizační struktury prodávajícího, která vykonává činnosti servisu pro uživatele stanovené v Pravidlech; kontakt s BOK je možný prostřednictvím e-mailu: [email protected], v pracovní dny od pondělí do pátku, v době od 8:00 do 16:00 hodin, s výjimkou státních svátků;
  3. “Uživatel” – se rozumí plnoleté fyzické osoby, právnické osoby a organizační složky bez právní subjektivity, které jsou však způsobilé nabývat práva a zavazovat se vlastním jménem; Uživatelem může být i fyzická osoba, která dosáhla věku 13 let – pokud je způsobilá nabývat práva a zavazovat se v souladu s obecně závaznými právními předpisy;
  4. “Zákazník” – Uživatel, který si objedná Produkt;
  5. “Spotřebitel” – se rozumí fyzická osoba, která s prodávajícím uzavírá právní úkon, který přímo nesouvisí s její hospodářskou nebo profesní činností;
  6. “Služba”– znamená jednu ze služeb nabízených prodávajícím;
  7. “Produkt”– se rozumí jeden z produktů uvedených v internetovém obchodě;
  8. “Karta výrobku”– znamená podstránku internetového obchodu obsahující informace o výrobku;
  9. “nákupní košík”– se rozumí funkce internetového obchodu určená k zadání objednávky na výrobek;

§ 2. Obecná ustanovení

  1. Internetový obchod provozuje prodávající.
  2. Obchodní podmínky stanovují pravidla pro používání internetového obchodu, druh a rozsah služeb poskytovaných prodávajícím, včetně služeb poskytovaných elektronicky, podmínky pro zadávání objednávek, uzavírání, plnění a ukončování smluv, reklamační řád, řešení sporů a zásady ochrany osobních údajů.
  3. Obsah obchodních podmínek je k dispozici v internetovém obchodě v části “Obchodní podmínky” a uživatel si jej může kdykoli uložit nebo vytisknout. Prodávající poskytne uživateli na jeho žádost obsah obchodních podmínek ve formě elektronického souboru.
  4. Uživatel, který používá internetový obchod, je povinen zdržet se jakýchkoli činností, které jsou v rozporu s obecně platnými právními předpisy, zejména poskytování protiprávního obsahu nebo neoprávněných zásahů do obsahu internetového obchodu.
  5. Prodávající poskytuje elektronické služby spočívající zejména v tom, že umožní Uživateli zaregistrovat si účet v Internetovém obchodě, objednat si Newsletter a poskytne Uživateli kontaktní formulář a formulář pro zadání objednávky na Produkt.
  6. Za účelem zajištění bezpečnosti přenosu zpráv a údajů přijme prodávající technická a organizační opatření odpovídající míře bezpečnostního rizika poskytované služby, zejména opatření, která zabrání neoprávněným osobám získat a měnit osobní údaje přenášené prostřednictvím internetu.

§ 3. Technické požadavky

  1. Aby mohl uživatel používat internetový obchod, musí mít:
    1. počítač nebo jiné multimediální zařízení s přístupem k internetu;
    2. operační systém schopný spustit webový prohlížeč;
    3. internetový prohlížeč, ale pro správné fungování internetového obchodu by měl prohlížeč přijímat soubory cookie;
  2. Uživatel, který si registruje účet v internetovém obchodě nebo zadává objednávku, by měl mít navíc e-mailovou adresu a telefonní číslo.

§ 4. Obsah internetového obchodu

  1. Výrobky prezentované v internetovém obchodě, pokud není v kartě výrobku výslovně uvedeno jinak, jsou nové a bez fyzických a právních vad.
  2. Ceny uvedené v internetovém obchodě jsou vyjádřeny v polských zlotých a zahrnují daň z přidané hodnoty (DPH), clo a další složky.
  3. Vzhled, vlastnosti a cena výrobku jsou uvedeny na kartě výrobku.
  4. Cena výrobku, pokud není v kartě výrobku uvedeno jinak, nezahrnuje náklady na dopravu, které hradí zákazník. Nákupní košík informuje zákazníka o celkových nákladech na dopravu pro objednávku, kterou zadává.

§ 5. Registrace účtu a přihlášení do internetového obchodu

  1. Registrace účtu v internetovém obchodě je dobrovolná a bezplatná. Služba je poskytována na dobu neurčitou. Uživatel může zadat objednávku bez registrace účtu.
  2. Chcete-li si zaregistrovat účet, musíte vyplnit registrační formulář. Během registrace a po ní si uživatel může na svůj účet uložit samostatné údaje pro účely doručování.
  3. Při registraci si uživatel může dodatečně objednat určitý typ zpravodaje zaškrtnutím příslušných políček v registračním formuláři.
  4. Registrace účtu v internetovém obchodě vyžaduje přečtení a přijetí smluvních podmínek a zásad ochrany osobních údajů zaškrtnutím příslušného políčka v registračním formuláři.
  5. Údaje, které poskytnete při registraci účtu v internetovém obchodě, se zpracovávají za účelem vytvoření individuálního uživatelského účtu, který umožňuje uložení údajů ve vašem účtu pro použití při vyplňování objednávkového formuláře v budoucnu, jakož i přístup k historii vašich objednávek. Právním základem pro zpracování údajů je smlouva o poskytování služeb. Poskytnutí údajů je dobrovolné, nicméně poskytnutí údajů uvedených jako požadované v registračním formuláři je nezbytné pro vytvoření účtu a uzavření smlouvy o poskytování služeb (bez poskytnutí těchto údajů nebude možné účet zaregistrovat). Údaje budou zpracovávány po dobu trvání služby a poté mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků vůči prodejci.
  6. Uživatel, který si zaregistroval účet, se může přihlásit zadáním stanoveného přihlašovacího jména a hesla v sekci pro přihlášení.
  7. Doporučuje se, aby uživatel uchovával heslo v tajnosti, tak, aby k němu neměly přístup neoprávněné osoby, a pravidelně je měnil.
  8. Po přihlášení k účtu může uživatel měnit údaje uložené na účtu.
  9. Uživatel může účet kdykoli bezplatně zrušit (ukončení s okamžitou platností). Žádost o výmaz účtu musí být prodávajícímu zaslána písemně nebo e-mailem na adresu zákaznického servisu.

§ 6. Zadání objednávky a uzavření smlouvy

  1. Objednávky přijímá a zpracovává zákaznický servis.
  2. Uživatel může objednat výrobek po přihlášení ke svému účtu nebo bez registrace a bez přihlášení uživatele. Objednávku lze provést také telefonicky nebo e-mailem.
  3. Proces objednávání začíná zadáním množství výrobku, který chcete objednat, a kliknutím na tlačítko “Přidat do košíku”, které se nachází na kartě výrobku. Zákazník pak může do košíku přidat další výrobek, změnit jeho množství nebo jej smazat. Nákupní košík informuje zákazníka o obsahu a celkové hodnotě objednávky včetně nákladů na doručení. Po přidání produktu přejděte do košíku a dokončete objednávku následnými technickými kroky na základě zpráv zobrazených zákazníkovi.
  4. Při zadávání objednávky zákazník zadá údaje uvedené v objednávkovém formuláři. Zákazník může zadat samostatné údaje pro dodání.
  5. Při zadávání objednávky je třeba si přečíst a přijmout smluvní podmínky a zásady ochrany osobních údajů zaškrtnutím příslušného políčka v objednávkovém formuláři.
  6. Údaje poskytnuté při objednávce produktu jsou zpracovávány za účelem uzavření kupní smlouvy a jejího plnění, zejména aby bylo možné provést platbu a doručit objednávku, jakož i za účelem vystavení vyúčtování nebo faktury ze strany prodávajícího. Právním základem pro zpracování údajů je přijetí opatření na žádost zákazníka před uzavřením kupní smlouvy o prodeji výrobku, její následné plnění a plnění právních povinností prodávajícího. Poskytnutí údajů je dobrovolné, avšak poskytnutí údajů uvedených jako požadované v objednávkovém formuláři je nezbytné pro zadání objednávky a následné uzavření smlouvy (bez poskytnutí těchto údajů nebude možné objednávku zadat). Údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro uzavření a plnění smlouvy, plnění právních povinností prodávajícího a později mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků, na které má prodávající nárok, a ve vztahu k prodávajícímu.
  7. Při zadávání objednávky si zákazník může dodatečně zaregistrovat účet v internetovém obchodě nebo si objednat určitý typ newsletteru zaškrtnutím příslušného políčka v objednávkovém formuláři.
  8. K uzavření kupní smlouvy na objednaný výrobek dojde, jakmile prodávající potvrdí přijetí objednávky ke zpracování.
  9. Zákazník bude dostávat oznámení o změnách stavu podané objednávky na zadanou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo.
  10. Prodávající může v rámci plnění smlouvy zaslat zákazníkovi na jeho e-mailovou adresu výzvu k vyplnění poprodejního průzkumu. Cílem průzkumu je zjistit názory na provedenou transakci. Zákazník může průzkum vyplnit dobrovolně, ale není k tomu povinen.

§ 7. Zrušení objednávky, změna a oprava nesprávných údajů v objednávce

  1. Zrušení objednávky, změny a opravy nesprávných údajů v objednávce může zákazník provést až do okamžiku odeslání objednaného výrobku.
  2. Chcete-li zrušit objednávku, změnit nebo opravit nesprávné údaje v objednávce, obraťte se na zákaznický servis.

§ 9. Platební metody

  1. Prodávající poskytuje následující platební metody:
    1. online platba – objednávka je zpracována po zaevidování platby pomocí způsobu platby zvoleného zákazníkem.
    2. dobírka – objednávka je vyřízena po uzavření smlouvy a platba je provedena prostřednictvím osoby, která zásilku doručuje; platba na dobírku není možná u zahraničních zásilek;
  2. Zákazník nesmí v jedné objednávce kombinovat různé formy platby.

§ 10. Způsoby doručení

  1. Prodávající poskytuje následující způsoby doručení:
    1. kurýrní služba – objednávku doručí dopravce na adresu uvedenou zákazníkem;
  2. Zákazník může za přítomnosti osoby, která zásilku doručuje, zkontrolovat obsah zásilky, zda nedošlo k poškození během přepravy. Zjistí-li zákazník takové poškození, může si vyžádat reklamační protokol nebo odmítnout převzetí zásilky.

§ 11. Odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory (platí pro spotřebitele)

  1. Spotřebitel, který s prodávajícím uzavřel smlouvu uzavřenou na dálku nebo mimo obchodní prostory, může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů.
  2. Zákazník nemá právo na odstoupení od smlouvy v případech uvedených v zákoně ze dne 30. května 2014. o právech spotřebitelů. V souladu s čl. 38. pt. 5 [Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy] Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nebo na dálku se nevztahuje na smlouvy, jejichž předmětem plnění je věc dodaná v uzavřeném obalu, který po otevření obalu nelze ze zdravotních nebo hygienických důvodů vrátit, pokud byl obal otevřen po dodání zboží, zejména v případě obvazových prostředků, sterilních, hygienických nebo kosmetických výrobků.
  3. Začne běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy:
    1. u smlouvy, při jejímž plnění prodávající dodává věc a je povinen převést její vlastnictví – od převzetí věci spotřebitelem nebo jím určenou třetí osobou odlišnou od dopravce, a v případě smlouvy, která:
      1. zahrnuje více položek, které jsou dodávány odděleně, po dávkách nebo částech, od převzetí poslední položky, dávky nebo části,
      2. spočívá v pravidelném dodávání zboží po určitou dobu – od převzetí první položky;
    2. u ostatních smluv ode dne uzavření smlouvy.
  4. Pro dodržení lhůty stačí zaslat prohlášení před uplynutím lhůty.
  5. Spotřebitel může od smlouvy odstoupit podáním prohlášení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu, tj. přiložením vytištěného návratového formuláře (formulář získáte e-mailem: [email protected]).
  6. Prodávající rovněž poskytuje možnost podat prohlášení o odstoupení od smlouvy elektronicky, přičemž není nutné zasílat formulář písemně.
  7. V případě odstoupení se smlouva považuje za neuzavřenou. Pokud spotřebitel učinil prohlášení o odstoupení od smlouvy před tím, než prodávající přijal jeho nabídku, přestává být nabídka závazná.
  8. Prodávající neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátí spotřebiteli všechny platby, které spotřebitel uhradil.
  9. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení platby, který spotřebiteli nevzniká.
  10. Pokud prodávající nenabídl spotřebiteli, že si věc vyzvedne sám, může prodávající zadržet vrácení platby přijaté od spotřebitele, dokud neobdrží věc zpět nebo dokud spotřebitel nepředloží doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
  11. Spotřebitel je povinen věc vrátit prodávajícímu nebo ji předat osobě pověřené prodávajícím k jejímu převzetí neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy od smlouvy odstoupil, ledaže mu prodávající nabídl, že si věc vyzvedne sám. Stačí, abyste položku zaslali zpět před uplynutím lhůty.
  12. Spotřebitel nese veškeré přímé náklady spojené s vrácením zboží (např. balné, zabezpečení, poštovné).
  13. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty věci, které vzniklo v důsledku užívání věci nad rámec toho, co je nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti věci, ledaže prodávající spotřebitele neinformoval o právu na odstoupení od smlouvy v souladu s požadavky na způsob a lhůtu uplatnění práva na odstoupení od smlouvy a vzorovým formulářem pro odstoupení od smlouvy.
  14. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory, zanikají související doplňkové smlouvy uzavřené spotřebitelem, pokud na základě těchto smluv poskytuje plnění prodávající nebo třetí osoba na základě dohody s prodávajícím. Spotřebitel nenese náklady spojené s ukončením těchto smluv. Pokud byla doplňková smlouva uzavřena s třetí osobou, prodávající tuto osobu informuje o odstoupení spotřebitele od smlouvy.
  15. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nebo na dálku se na spotřebitele nevztahuje, pokud jde o smlouvy:
    1. za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením plnění informován, že po provedení plnění prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy;
    2. u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy;
    3. pokud je předmětem plnění nerekonstruovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb;
    4. pokud je předmětem plnění předmět, který podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu trvanlivosti;
    5. pokud je předmětem služby věc dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen;
    6. kdy předmět plnění tvoří věci, které jsou svou povahou po dodání neoddělitelné od jiných věcí;
    7. v níž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit;
    8. ve kterém Spotřebitel výslovně požádal, aby k němu Prodávající přijel provést neodkladnou opravu nebo údržbu; pokud Prodávající poskytne jiné dodatečné služby, než které Spotřebitel požadoval, nebo dodá jiné věci než náhradní díly nezbytné pro provedení opravy nebo údržby, vztahuje se na Spotřebitele právo na odstoupení od smlouvy, pokud jde o dodatečné služby nebo věci;
    9. pokud jsou předmětem služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodané v zapečetěném obalu, pokud je obal po dodání otevřen;
    10. na dodávku novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném;
    11. uzavřena veřejnou dražbou;
    12. za poskytnutí ubytování k jiným než obytným účelům, přepravu zboží, pronájem automobilů, stravování, služby spojené s volným časem, zábavou, sportem nebo kulturními akcemi, pokud je ve smlouvě uvedeno datum nebo doba poskytnutí služby;
    13. v případě dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy.
  16. Údaje budou zpracovány za účelem uplatnění práva spotřebitele, zejména za účelem přijetí vrácení výrobku, vystavení příslušných účetních dokladů a vrácení platby spotřebiteli. Právním základem pro zpracování údajů je plnění právních povinností prodávajícího. Pro uplatnění tohoto práva je nezbytné poskytnout údaje uvedené ve formuláři pro odstoupení od smlouvy. Údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro plnění právních povinností prodávajícího a později mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků, na které má prodávající nárok, a ve vztahu k prodávajícímu.

§ 12. Stížnost na službu

  1. Stížnosti na službu je třeba adresovat prodávajícímu písemně nebo e-mailem na adresu zákaznického servisu.
  2. Ve stížnosti by měl uživatel uvést své jméno, poštovní adresu a upřesnit předmět stížnosti.
  3. Prodávající odpoví na stížnost do 14 dnů od jejího obdržení.
  4. Údaje budou zpracovány za účelem vyřízení stížnosti. Právním základem pro zpracování údajů je plnění právních povinností prodávajícího. Poskytnutí údajů je dobrovolné, avšak poskytnutí údajů uvedených jako povinné pro žádost o reklamaci je pro její podání nezbytné (bez těchto údajů nebude možné reklamaci podat). Údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro vyřízení reklamace a později mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků vůči prodávajícímu.

§ 13. Reklamace vad prodaného zboží

  1. Prodávající odpovídá zákazníkovi, pokud má prodaná věc fyzickou nebo právní vadu (záruka).
  2. Fyzická vada spočívá v nesouladu prodané věci se smlouvou. Prodávaná věc není v souladu se smlouvou zejména tehdy, pokud:
    1. nemá vlastnosti, které by věc tohoto druhu měla mít z důvodu účelu uvedeného ve smlouvě nebo vyplývajícího z okolností nebo použití, pro které je určena;
    2. nemá vlastnosti, o kterých prodávající zákazníka ujistil, včetně předložení vzorku nebo ukázky;
    3. se nehodí k účelu, o kterém zákazník informoval prodávajícího při uzavření smlouvy, a prodávající nevznesl proti tomuto účelu žádné námitky;
    4. byla zákazníkovi doručena neúplná.
  3. Je-li zákazník spotřebitelem, považuje se veřejné ujištění výrobce nebo jeho zástupce, osoby, která uvádí věc na trh v rámci své podnikatelské činnosti, a osoby, která se prezentuje jako výrobce tím, že na prodávanou věc umístí své jméno, ochrannou známku nebo jiné rozlišovací označení, za rovnocenné ujištění prodávajícího.
  4. Prodaná věc má fyzickou vadu i v případě nesprávné montáže a uvedení do provozu, pokud tyto činnosti provedl Prodávající nebo třetí osoba, za kterou Prodávající nese odpovědnost, nebo Zákazník, který postupoval podle pokynů obdržených od Prodávajícího.
  5. Pokud je Zákazník Spotřebitelem a fyzická vada je zjištěna před uplynutím jednoho roku ode dne dodání prodané věci, má se za to, že vada nebo její příčina existovala v době přechodu nebezpečí na Zákazníka.
  6. Prodávající odpovídá zákazníkovi, pokud je prodávaná věc ve vlastnictví třetí osoby nebo pokud je zatížena právem třetí osoby, nebo pokud omezení v užívání nebo nakládání s věcí vyplývá z rozhodnutí nebo výroku příslušného orgánu; v případě prodeje práva odpovídá prodávající i za existenci práva (právní vada).
  7. Prodávající odpovídá v rámci záruky za fyzické vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí na zákazníka nebo které vznikly z příčiny, jež je vlastní prodávané věci v téže době.
  8. Má-li prodaná věc vadu, může zákazník učinit prohlášení o snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy, ledaže prodávající neprodleně a bez zbytečných obtíží pro zákazníka vymění vadnou věc za bezvadnou nebo vadu odstraní. Toto omezení neplatí, pokud již byla věc prodávajícím vyměněna nebo opravena nebo pokud prodávající nesplnil povinnost vyměnit věc za věc bez vady nebo vadu odstranit.
  9. Je-li zákazník spotřebitelem, může namísto odstranění vady navrženého prodávajícím požadovat výměnu věci za věc bez vady nebo namísto výměny věci požadovat odstranění vady, ledaže by uvedení věci do souladu se smlouvou způsobem zvoleným zákazníkem nebylo možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady oproti způsobu navrženému prodávajícím. Při posuzování nepřiměřenosti nákladů se přihlíží k hodnotě věci bez vady, k povaze a významu zjištěné vady a k obtížím, kterým by byl zákazník vystaven při jiném způsobu uspokojení.
  10. Snížená cena by měla být v takovém poměru ke smluvní ceně, jaký má hodnota věci s vadou k hodnotě věci bez vady.
  11. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada nepodstatná.
  12. Má-li prodaná věc vadu, může zákazník požadovat výměnu věci za věc bez vady nebo odstranění vady. Prodávající je povinen vyměnit vadnou věc za bezvadnou nebo vadu odstranit v přiměřené lhůtě bez zbytečných obtíží pro zákazníka.
  13. Prodávající může odmítnout vyhovět požadavku zákazníka, pokud uvedení vadné věci do souladu se smlouvou způsobem zvoleným zákazníkem není možné nebo by si ve srovnání s jiným možným způsobem uvedení do souladu se smlouvou vyžádalo nepřiměřené náklady. Je-li zákazník podnikatelem, může prodávající odmítnout výměnu věci za bezvadnou nebo odstranění vady také tehdy, pokud náklady na splnění této povinnosti přesahují cenu prodané věci.
  14. Prodávající odpovídá v rámci záruky, pokud je fyzická vada zjištěna před uplynutím dvou let. Nárok na odstranění vady nebo výměnu prodané věci za věc bez vady se promlčuje za jeden rok ode dne, kdy byla vada zjištěna. Pokud je zákazník spotřebitelem, nesmí promlčecí lhůta skončit před uplynutím výše uvedené lhůty.
  15. Ve výše uvedených lhůtách může zákazník podat prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo o snížení ceny z důvodu vady prodané věci. Pokud zákazník požadoval výměnu věci bez vad nebo odstranění vady, lhůta pro podání prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo snížení ceny začíná běžet od okamžiku, kdy marně uplyne lhůta pro výměnu věci nebo odstranění vady.
  16. Uplynutí lhůty pro zjištění vady nevylučuje uplatnění práv ze záruky, pokud prodávající vadu podvodně zatajil.
  17. Pokud doba použitelnosti věci stanovená prodávajícím nebo výrobcem uplyne po dvou letech ode dne, kdy byla věc předána zákazníkovi, odpovídá prodávající v rámci záruky za fyzické vady věci zjištěné před uplynutím této doby.
  18. Veškeré stížnosti je třeba adresovat prodávajícímu písemně nebo e-mailem na adresu zákaznického servisu.
  19. Ve stížnosti by měl uživatel uvést své jméno, poštovní adresu a upřesnit předmět stížnosti.
  20. Prodávající je povinen do 14 dnů ode dne doručení žádosti obsahující stížnost odpovědět na stížnost zákazníka.
  21. Údaje budou zpracovány za účelem vyřízení stížnosti. Právním základem pro zpracování údajů je plnění právních povinností prodávajícího. Poskytnutí údajů je dobrovolné, avšak poskytnutí údajů uvedených jako povinné pro žádost o reklamaci je pro její podání nezbytné (bez těchto údajů nebude možné reklamaci podat). Údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro vyřízení reklamace a později mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků vůči prodávajícímu.

§ 14. Záruka

  1. Bez ohledu na jakákoli jiná práva vyplývající z platných právních předpisů se na některé výrobky prezentované v internetovém obchodě vztahuje záruka. Pokud se na výrobek vztahuje záruka, obdrží zákazník spolu s výrobkem záruční list.
  2. Zákazník může uplatnit práva ze záruky přímo u ručitele nebo prostřednictvím prodávajícího.
  3. V případě uplatnění záručních práv prostřednictvím prodávajícího je třeba žádosti zasílat písemně nebo e-mailem na adresu zákaznického servisu.
  4. V záruční reklamaci by měl zákazník uvést své jméno, poštovní adresu a specifikovat předmět záruční reklamace.
  5. Údaje budou zpracovávány za účelem vyřízení reklamace. Právním základem pro zpracování údajů je plnění právních povinností prodávajícího. Poskytnutí údajů je dobrovolné, avšak poskytnutí údajů uvedených jako povinné pro žádost o záruku je nezbytné pro její podání (bez poskytnutí těchto údajů nebude možné žádost o záruku podat). Údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou k vyřízení reklamace a poté mohou být uchovávány po dobu promlčení nároků vůči prodávajícímu.

§ 15. Ochrana údajů

  1. Správcem údajů je prodávající.
  2. V rozsahu povoleném obecně závaznými právními předpisy může být příjemcem údajů subjekt, který poskytuje Prodávajícímu služby související s činností Prodávajícího, např. subjekt poskytující služby informačních a komunikačních technologií, provozovatel platformy internetového obchodu, sklad připravující objednávku k vyřízení, provozovatel platebního systému, který zpracovává formu platby zvolenou Zákazníkem, subjekt poskytující poštovní nebo kurýrní služby, provozovatel poprodejního průzkumu, který se Zákazník rozhodne vyplnit, subjekt poskytující kancelářské, účetní, marketingové nebo právní služby.
  3. Pokud je zpracování založeno na souhlasu, má subjekt údajů právo souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli odvolat, aniž by tím byla dotčena zákonnost zpracování provedeného na základě souhlasu před jeho odvoláním.
  4. V zákonem stanovených případech má subjekt údajů právo požadovat od prodejce přístup k osobním údajům, které se ho týkají, jejich opravu, výmaz nebo omezení zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů a právo podat stížnost u dozorového úřadu.
  5. Žádosti o zpracování údajů je třeba zasílat prodejci písemně nebo e-mailem na adresu zákaznického servisu.
  6. Informace o účelu, právním základu, požadavku na poskytnutí a době zpracování jsou uvedeny v oddílech o zpracování určitých kategorií údajů.

§ 16. Mimosoudní stížnosti a postupy pro zjednání nápravy (týká se spotřebitelů)

  1. Spotřebitel může využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy.
  2. Spotřebitel může požádat příslušného zemského inspektora obchodní inspekce o zahájení zprostředkovatelského řízení za účelem smírného řešení sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím podle čl. 36 zákona ze dne 15. prosince 2000. o obchodní inspekci (Sb. zákonů z roku 2001, č. 4, bod 25, ve znění pozdějších předpisů).
  3. Spotřebitel může rovněž požádat, aby spor z uzavřené kupní smlouvy řešil stálý rozhodčí soud pro spory spotřebitelů při oblastním inspektorátu obchodní inspekce uvedeném v čl. 37 zákona o obchodní inspekci.
  4. Podrobné informace o mimosoudních postupech při podávání stížností a zjednávání nápravy jsou k dispozici také v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, jejichž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele, a zemských inspektorátů obchodní inspekce.

§ 17. Závěrečná ustanovení

  1. Všechna ustanovení těchto podmínek je třeba vykládat a interpretovat v rozsahu povoleném obecně platnými právními předpisy. Ustanoveními obchodních podmínek nejsou dotčena zejména práva přiznaná spotřebiteli.
  2. Ve věcech neupravených tímto řádem se použijí příslušná ustanovení obecně platných právních předpisů, zejména zákona ze dne 23. dubna 1964. Občanský zákoník (Dz. U. z roku 1964 č. 16, bod 93, v platném znění), zákon ze dne 30. května 2014. o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů 2014, položka 827, ve znění pozdějších předpisů), a zákon ze dne 18. července 2002. o poskytování služeb elektronickými prostředky (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 144, položka 1204, v platném znění).
  3. Prodávající může změnit obchodní podmínky z následujících důvodů:
    1. nutnost přizpůsobit jednací řád obecně platným právním předpisům, rozhodnutí soudu nebo orgánu veřejné správy;
    2. potřebu opravit chyby nebo písařské chyby v pravidlech;
    3. změna kontaktních údajů, e-mailových adres, jmen nebo identifikačních čísel použitých v Pravidlech;
    4. změna funkčnosti internetového obchodu;
    5. měnit rozsah nebo podmínky Služeb, včetně Služeb poskytovaných elektronicky;
    6. změna technických podmínek používání internetového obchodu nebo poskytovaných služeb.
  4. Veškeré změny obchodních podmínek, za předpokladu splnění dalších podmínek stanovených zákonem, vstupují v platnost 14 dní po jejich zveřejnění v internetovém obchodě. Prodávající zároveň s nejméně 14denním předstihem informuje uživatele, který má registrovaný účet nebo se přihlásil k odběru newsletteru, o změně obchodních podmínek.
  5. Uživatel, který se změnami nesouhlasí, může od služby kdykoli bezplatně odstoupit (i po nabytí účinnosti změn), a to zejména smazáním svého účtu v internetovém obchodě nebo odhlášením odběru newsletteru (ukončení smlouvy s okamžitou platností).
  6. Změny smluvních podmínek se nevztahují na objednávku produktu učiněnou ve znění platném před nabytím účinnosti těchto změn. Taková smlouva bude realizována za podmínek
  7. Předpisy platné v době podání objednávky. Nařízení jsou účinná od 25. května 2018.